maria magdalena

Är inte hemma ännu, men tänkte endå göra en snabb summering av dessa dagar.

Torsdags
hade jag och hjärtat sex månader tillsammans, så då lyxade vi till det lite mer än vanligt och hjärtat bjöd mig på kina. Mums! Efter det gick vi och träffade hans kompisar en stund i väntan på att Amanda, Andreas och Petrus skulle komma hem, trevligt. Det blev senare än tänkt så vi åkte hem till hjärtat och myste resten av kvällen. Perfekt slut på dagen helt klart.

Fredags åt vi en rejäl påskfrukost (lite för tidigt..) sedan på efm åkte vi till viktors farmor och farfar på påskmiddag. Där var in princip alla släktingar på viktors pappas sida samlade. Var runt 20 stycken innan det var klart och där bjöds på påskmiddag, glass, frukt, godis, fika och mycket mer. Kollade i lite fotoalbum också innan det var dags att bege oss hemåt. Skjutsade hem Amanda, Andreas och Petrus sedan åkte vi hem till mig och gjorde oss i ordning och sedan hämtade vi upp dem igen och åkte vidare till Nedansjö till viktors mamma. Även där bjöds det på fika sedan spelade vi sällskapsspel resten av kvällen.

Lördags åkte vi till Hassela till viktors mormor och morfar. Där var in princip alla släktingar på viktors mammas sida samlade, ca 35 stycken. Ett stor kalas med andra ord. Där blev det påskmat, tårta och fika i mängder. Det var helt underbart väder så man passade på att sitta i solen i närmare fem timmar. Helt underbar dag må jag säga. Sedan åkte vi hemåt och gjorde ordning oss sedan var det dags för fest i stan. Även festen blev lyckad så det var en riktigt underbar dag.

Söndags åkte vi en sväng på birsta med mamma och syster + elsa och småshoppade litegrann. Fick som vanligt med mig något hem med denna gång inte lika mycket. Sedan fikade vi med min familj (eftersom vi inte 'firat' påsk något med dem under helgen...) och sedan var det dags att göra sig ordning igen för nästa äventyr. Denna gång var vi bjuden på grillfest hos viktors pappa och det satt fint i kirstan det. På kvällen blev det en hel del kubb spel samt kort spel, toppen.

Idag har vi spelat yttligare kort och yttligare kubb, dock bara jag och viktor än så länge - och det har slutat i vinst för mig alla gånger. Tur i både spel och kärlek! <3

...Så för att summera min påsk måste jag säga att den har varit helt underbar. Klart överlägsen! Precis som jag sa ;) Kunde inte haft en bättre påsk, så tack alla som var med och gjorde detta möjligt. Fint väder och trevligt sällskap har jag haft med mig i dagarna fyra. Tusen tack ska ni ha!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0